Remaung6renjer

Nuffnang

Sunday, October 23, 2011

Terbukti bahawa UMNO di belakang Himpun

Kuching
Sunday, 23rd October 2011

Bukti kukuh bahawa UMNO di belakang HIMPUN. Di antara bukti yang paling ketara adalah sokongan media portal dan surat khabar UMNO yang menyokong perhimpunan tersebut. Di antaranya adalah blog bernilai 20 sen iaitu Papa Gomo

Lihat bagaimana suratkhabar kepunyaan UMNO ini  begitu Rasis tanpa memperdulikan sensitiviti penganut agama Kristian di Malaysia khasnya. Sekiranya ianya bukan milik UMNO, sudah lama suratkhabar ini terkubur. Saya hanya ada perkataan CILAKA untuk akhbar ini!

Saya tidak mahu mengulas lanjut tetapi cukuplah bahawa UMNO adalah di belakang Himpun. Sebagai rakyat Sarawak, saya ingin menggesa rakyat negeri ini terutamanya yang beragama Kristian serta bukan Islam yang lain agar tidak menyokong BN kerana BN tidak dapat melindungi kepentingan agama kristian. Dan kepada rakyat Sarawak yang beragama Islam saya juga inging menggesa agar mereka  tidak memberikan sokongan kepada BN kerana BN sudah gagal untuk mengekalkan persafahaman sesama rakyat yang terdiri daripada berbilang agama dan bangsa di negeri Bumi Kenyalang ini.

Sila lihat petikan Papa Gomo yang menyiarkan tajuk yang berbentuk provokasi di dalam blognya dengan tajuk " Individu Yang Memurtadkan Umat Islam Wajib Dibunuh" . Di dalam tulisannya 
Papa Gomo telah menyeru serta setuju dengan risalah yang diedarkan semasa perhimpunan HIMPUN semalam yang menggesa agar orang Kristian yang memurtadkan orang Islam di Selangor dibunuh. Kalaulah gesaan itu boleh dibuat, apakah pula gesaan yang boleh dibuat terhadap perbuatan orang Islam yang mengislamkan orang-orang Kristian di Malaysia? Tapi saya rasa orang Kristian tidak akan berbuat demikian ini kerana asas kepada agama Kristan adalah menyeru kepada kebaikan terhadap sesama manusia.

Nampak gayanya Papa Gomo sudah melampau sampai menyeru pembunuhan orang Kristian. Kita akan memerhatikan dari dekat apakah tindakan yang akan diambil oleh PM serta pihak berkuasa terhadap Papagomo. Kalau perbuatan ini dilakukan oleh orang Kristian terhadap Islam saya percaya sejuta Laporan Polis akan dibuat oleh  mereka ini.


Mupok Aku

Comments :

1
Anonymous said...
on  
P

Kita nok cakap orang kita cermin diri kita sendiri dulu. Kalau orang kristian baca bible banyak kali bukan bible yang di import dari Indon tapi bacalah yang di import dari Vatican City, Itali ka, Rom ka baru lah dapat kandungan asli, tapi kalau orang Islam baca kitak banyak banyak hayatilah isi kandungannya. Jangan nok melatah tak tentu pasal macam orang tak bertamadun. Nok cakap kerajaan X betul Sekolah yang kita pergi Sewkolah mana bagaimana anak cucu kita masih juga sekolah di SK dan SMK. Berlajarlah berterima kasih Tanpa SK dan SMK you people are not as what you are now. STUPID!!!!!

Post a Comment

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

BlogTopsites

Politics Blogs - Blog Top Sites

Alexia Rank

Technorati

BlogSearch Engine

BlogRanking

Politics Blogs - Blog Rankings