Remaung6renjer

Nuffnang

Thursday, April 14, 2011

Dr Jeniri : Penganalisis Politik Ke Atau Hanya Anjing BN?

Kuching
Wednesday, 13 Apr 2011
Penganalisis Politik Ke Atau Sebagai Anjing BN?


Dahulu semasa sebelum popular,  ulasan Jeniri mempunyai kualiti yang tinggi serta sangat adil  untuk didengar. Dia boleh mengupas isu politik Sarawak dengan terperinci, tetapi malam ini di dalam rancangan Soal Jawab yang dikeluarkan melalui TV3 dia lebih berperanan sebagai Anjing BN daripada seorang  penganalisis politik!

Melalui peranan yang dimainkan beliau malam tadi, nampaknya rakyat Sarawak telah ditipu oleh Jeniri. Biasanya apabila membuat ulasan beliau kelihatan macam orang yang bijaksana. Tetapi malam ini di dalam rancangan Soal Jawab yang dikeluarkan melalui TV3 beliau kelihatan menjadi alat kempen BN. Pada saya beliau ni tidak layak untuk digelar sebagai penganalisis politik tetapi lebih sesuai dipanggil Anjing BN.

Mana tidaknya, semasa ditemubual oleh pemberita TV3, beliau tidak nampak macam seorang pensyarah. Ini melalui pemerhatian saya cara beliau bertindak apabila ditanyakan  soalan. Ini kerana apabila ditanya soalan, tanpa berfikir dan tidak seperti lagak seperti seorang pensyarah terus menjawab dengan semborono.
Sebagai contoh, apabila ditanya berkenaan dengan manifiesto Pakatan Rakyat beliau terus mempersendakan 10 perkara di dalam manifiesto tersebut malahan mengatakan bahawa apa yang ada di dalam manifiesto tersebut telah dibuat oleh BN...Betul ke Jeniri? Kalau betul mengapa pula rakyat Sarawak merupakan orang termiskin di Malaysia.
Begitu juga beliau ada mengulas tentang kemajuan di Selangor, Pulau Pinang dan Kedah...Jeniri ni tahukah apa yang dia cakap?
Saya tidak mahu mengulas lebih lanjut tentang Diktator Jeniri ni, mulai sekarang dia tidak layak sebagai Penganalisis politik tapi lebih sesuai sebagai ANJING BN yang mempunyai motif tersendiri...mungkin nak naik pangkat kot!

Mupok Aku



Comments :

1
Anonymous said...
on  
P

Ni memang anjing BN.. Agak2 la, kalau nak gila pangkat, nak gila pengampu, pikir gak, rakyat benci u seumur hidup sbb jadi pencacai BN.. kalau esok PR menang, student ludah kat muka u, sebab u mengampu sangat.. sekarang student x barni, sbb takut.. esok2 PR menang siap la u oh JENIRI BABI!!

Post a Comment

Post a Comment

Blog Widget by LinkWithin

BlogTopsites

Politics Blogs - Blog Top Sites

Alexia Rank

Technorati

BlogSearch Engine

BlogRanking

Politics Blogs - Blog Rankings